domingo, 3 de mayo de 2020

1 DES DE LA FINESTRA: Lupe



1   Lupe

                                                                                    Vaig aprendre molt prompte a ser feliç amb poc.

Coneixes aqueixes bombolles de cristall, amb un paisatge idíl·lic que agites i fa caure neu, flors o papers de colors? Ara estic així, a l'interior d'una bombolla de cristall.
Des de la meua finestra veig un cel blau clar, amb xicotets núvols blancs, com de cotó. Al meu costat, una persona molt valuosa en la meua vida tecleja en el seu ordinador, només he de tornar el cap i ja tinc el seu somriure.
En qualsevol moment em puc connectar per a parlar amb els meus fills, amb la meua germana, els amics, la família.
No necessite res, tot és senzill, simple, fàcil.
Però la vida, fora d'aquesta bombolla, ha fet un tomb.
De sobte, tot el planeta està sent atacat i milers de persones estan perdent la seua vida abans del que es preveu. Tu o jo mateixa podem ser una d'elles.
Des de la meua finestra, només hi ha cel blau i oronetes voletejant, no veig els llits dels hospitals, el dolor, la mort en soledat, no veig el cansament de les persones que no paren de treballar perquè tirem avant, les màscares, el sofriment, però sé que tot això és ací i no puc fer res per evitar-ho. També veig abnegació, ajuda, altruisme, ganes de viure, música, color, crits d'ànim i rialles de xiquets.
M'imagine el planeta Terra com una fràgil boleta de jugar al guà, cada vegada més diminuta en l'espai, i nosaltres com a simples granets d'arena de la platja.
Però eixos diminuts grans d'arena són molt valuosos. Cadascun amb la seua història personal plena d'emocions. Vides que mereixen un món millor. Un planeta millor. Un present millor. Un futur millor.
És vertaderament imprescindible reflexionar sobre quina vida tenim i quina vida volem. La Naturalesa no ens necessita. Nosaltres a ella sí.
Tenim una gran oportunitat. Podem canviar tantes coses!
Serem capaços?


No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...