sábado, 9 de mayo de 2020

7 DES DE LA FINESTRA: Rosa



7   Rosa.

He perdut la noció del temps. 
He estat tants dies sense estar, que ara em costa prou tornar a la realitat.

Des de la finestra de la meua planta veig les ambulàncies entrar i eixir. El personal sanitari sembla que siguen astronautes o manipuladors de material perillós, com en les pel·lícules o en els reportatges de plantes d'urani radioactiu en les que ha hagut una fugida greu, o quan es manipulen explosius perillosos. Sempre en situacions extremes, estranyes. No obstant això, ara sembla habitual. 

Les persones que observe des d'ací porten màscares i guants. Totes.

Les de la planta en la qual vaig estar, portaven un equipament de protecció especial per al personal sanitari. Guants, màscara, ulleres protectores, pantalles facials, bates, davantals, cobertes per al cap i les sabates. Venien tan tapades a cuidar-me que em costa reconéixer-les ara. Només els seus ulls i la veu em resulten familiars.

El dia que vaig eixir de l'UCI, es van col·locar al costat del corredor i un túnel d'aplaudiments em va precedir. Tothom somreia, alguns encara amb somriure, ploraven d'emoció. Jo només volia expressar el meu més sincer agraïment per tot el que van fer per mi durant tant de temps. No vaig saber com expressar-ho, només somreia i alçava la meua mà saludant.

He vençut a la mort, diuen. 

Va ser molt dur, molt complicat. Però ací estic.

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...