sábado, 30 de mayo de 2020

18 DES DE LA FINESTRA : Joana



18 Joana

El saló de la nostra casa és, en aquests moments, un oceà ple de peixos. 

Els llençols, teles, estovalles i coixins, així com la taula i les butaques, no són més que l'escenari d'aquest immens fons marí. Jordi, Juli i Guillem de 1, 4 i 6 anys, són per descomptat els peixos.

Marc i jo els perseguim mentre ells amb els seus riures i tombarelles fugen de nosaltres.  Acabe feta pols. 

Quan cada dia, a la fi, s'adormen els tres i la casa queda en un relatiu silenci, note com el meu cos es rebel·la i em diu que em quede encastada i sense moure'm en el sofà.

Marc i jo treballem des de casa amb això de la pandèmia. El teletreball és l'única manera de poder seguir. Al meu cosí Josemi que viu sol en una casa bastant gran, li ve de perles. A mi no m'importa, no em queixe, només que organitzar-nos ens costa una mica més amb les tres preciositats que ens desperten cada matí amb tanta energia i ganes de jugar.

Mai hauria pensat tindre tanta imaginació per a poder passar tots aquests dies sense eixir de casa amb ells. M'ajuden els enllaços de contes, manualitats, jocs, cançons i una infinitat de coses més que intercanviem per WhatsApp amb amics, però és esgotador i ens hem d'alternar per a treballar.

Des de la meua finestra es veu el llit del riu ple d'arbres. Els camins que recorrem quan eixim a passejar, els jardins, les teles d'aranya en les quals es puja Guillem, els tobogans i gronxadors… però ara són un lloc inaccessible, tabú, inassolible. Fa a penes unes setmanes els meus fills jugaven allí. 

Està tot ací a l'altre costat del cristall i no obstant tan lluny. 

Em pregunte com és possible que d'un dia per a l'altre, la vida puga canviar de forma tan radical. Estic descobrint que es pot viure d'una altra manera menys agressiva, més amable. Encara que és clar que també necessite tindre una miqueta d'espai per a mi.

Quan tot açò passe podrem compaginar millor la família i el treball? o tornarem a deixar de costat l'important? Sabrem prioritzar?


La vida és imprevisible i passa tan ràpidament. Així que viuré l'ara i ací amb tota la intensitat que puga. 

Gaudiré de la infància dels meus fills, perseguiré els meus somnis i estimaré com si no hi haguera un demà.

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...