miércoles, 27 de mayo de 2020

16 DES DE LA FINESTRA : Teresa




16  Teresa

Tinc por. Ho reconec. No ho amague. El que tinc és por. 

Des que va aparéixer el Covid 19 no faig més que buscar informació pertot arreu, en els canals de televisió, en la premsa digital, en internet, en la ràdio, en els WhatsApp, sobretot de les meues amigues. Elles em diuen que estic obsessionada, que l'excés d'informació desinforma, que em prenga les coses amb mes tranquil·litat, que soc una exagerada. El que tinc és por. Simplement por, i molta.

Des de la meua finestra veig tots els dies a la gent que ix a les huit amb les cares somrients. Algunes es disfressen, unes altres canten, altres toquen un instrument, aquella dibuixa un cor, l'altra plena de globus de colors el balcó, un ancià balla i aplaudeix, una xiqueta penja un arc de Sant Martí, l'ambient és festiu, es vol evitar el dramatisme. Ho entenc. Hi ha xiquetes i xiquets xicotets als quals animar, joves amb la seua enorme energia vital als quals hem de donar exemple de serenitat. Però jo estic sola a casa, amb 70 anys i por. Molta por.

La meua gossa ho nota. S'acosta i posa el seu cap sobre els meus genolls amb una mirada suau i tendra, sembla que diga, tranquil·la, soc ací amb tu, no et passarà res.

Quan la trac de nit porte guants, màscara i un drap de neteja humitejat amb lleixiu. Torne a casa el mes prompte possible. Quasi corrent. Una vegada a casa és tot un ritual. Netege les potes de la gossa, tire els guants, deixe la roba en una bossa per a rentar, em canvie les sabates i em netege les mans amb gel hidroalcohólic.

Diuen les meues amigues que tinc sort de poder eixir al carrer. Sort? Jo el que vull és fugir lluny d'aquest maleït virus, però està en tot el planeta. Llavors, on anar?

Pot ser que no tinga dret a protestar, no soc infermera, ni metgessa, ni repartidora, ni recullc contenidors, ni venc menjar, ni he d'anar al camp a recol·lectar, ni…  ja sé que hi ha moltes persones exposades 100 vegades més que jo. Els estic agraïda, de debò. Són tan valentes!

Però jo seguisc amb la meua por.


No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...