martes, 12 de mayo de 2020

10 DES DE LA FINESTRA: David



10   David

Comence els exercicis com cada matí. No he de perdre la musculatura que tant m'ha costat aconseguir. L'entrenament és essencial per a mi. Ho necessite com respirar, menjar o dormir.

Anava a participar als jocs olímpics de 2020 a Tòquio, però m'han dit ja que se suspenen. Soc jove, espere que no m'afecte massa, així i tot, això està sent difícil d'assimilar. Quasi quatre anys de treball dur que es queden en l'aire. He d'entrenar a consciència sense perdre ritme. Els músculs han d'estar llestos, forts, en forma per al 2021. Ja ens han dit les noves dates, entre el 23 de juliol i el 8 d'agost.

Tinc alguns aparells per a l'entrenament, la cinta i la màquina de rem que em va regalar Silvana fa just un mes. No puc eixir de casa i córrer com abans, però crec que amb això aconseguiré no perdre musculatura ni elasticitat. He de mantindre les cames fortes, ràpides i resistents, turmells sans i estables, muscles i braços en forma. 

 La Marató és una de les proves reina en els jocs olímpics i és la meua especialitat.

Sé que em falta bastant per arribar al temps que va aconseguir el kenià Eliud Kipchoge el 2018 a Berlín, 2.01:39. Ningú en el món l'ha superat encara. Tampoc arribe al rècord de Julio Rey en el 2006 a Hamburg, 2.06:52, però em defense prou bé i no perd la il·lusió. Aconseguir batre la meua pròpia marca, quedar entre els millors, participar amb els grans del món, compartir l'ambient esportiu i viatjar a Tòquio són somnis a l'abast de la mà que ara s'han vist ajornats. Però no em vull desanimar.

Què li ha passat al planeta sencer? Com ha pogut ocórrer una cosa així? Un virus assassí ens ha paralitzat per complet. Increïble.

Mentre còrrec sobre la cinta controlant la freqüència cardíaca, veig des de la finestra als cotxes policials que patrullen per la zona, una persona que trau al seu gos, un veí amb les bosses d'anar a comprar i poc més. Els carrers buits sense trànsit de cotxes ni circulació de persones.

Estem encara a meitat d'abril i sembla que açò no acaba. Tinc ganes de cridar, d'eixir a córrer de debò, no en aquesta cinta, i que tot aquest malson acabe. Però també pense en el meu amic i company Jordi. M’acaben de dir que està a l’hospital. 

No sé res mes.


No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...