jueves, 21 de mayo de 2020

13 DES DE LA FINESTRA : Matilde





13   Matilde.

El poble s'ha quedat buit. No es veu a ningú pel carrer. Dels 200 i escaig habitants censats, realment vivim ací menys de la meitat tot l'any. Els altres venen i se’n van.

Huí sembla un poble fantasma, però continua sent preciós.

Solen vindre persones de tot el món a visitar-lo. Jo els mire des de la meua finestra i m'entretinc inventant la història de les seues vides. Escoltant idiomes incomprensibles. Veient els seus ulls curiosos i cares de sorpresa davant el túnel que travessa la muntanya per a arribar al castell.

Tot és silenci. Ningú ha d'eixir de casa. Hi ha greu perill de contagi. Jo estic tranquil·la. Tinc tot el que necessite. Els meus fills no paren de cridar-me i els he de tranquil·litzar. Em porten a casa la medicació o el menjar. Ni tan sols he de cuinar.

Em fregue les mans amb el gel hidroalcohòlic, netege amb un drap xopat de lleixiu les coses que solc tocar i em pose la màscara i els guants quan venen a portar-me el que necessite.

Des de la meua finestra li cride a Antonio, que està una mica sord, perquè traga el cap per la seua i xarrem una estona. Ell viu amb el seu fill que és infermer i és qui ens compta com van les coses en el seu treball, però passa el dia sol.

Tinc 91 anys, he vist guerres, fam, terratrémols i sequera, però també alegria, festa, riures i felicitat.

Açò també passarà.

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...