jueves, 23 de julio de 2020

36 DES DE LA FINESTRA: Laia



Laia.

El terrible mal de cap em va durar tres dies. Després ja va ser més suportable, però va començar la tos i la dificultat per a respirar.

Vaig pensar que era un refredat fort.

Encara que ja havia sentit parlar del virus, no vaig imaginar que tinguera res a veure amb mi. Estava segura de que no havia estat en cap lloc de risc i encara no s'havien pres les mesures oficials de confinament.

El primer dia que em vaig sentir malament no vaig poder anar a treballar, això va evitar que jo transmetera la malaltia a les meues companyes i als alumnes.

El dolor del pit, i la sensació de no poder respirar es feien cada vegada més aclaparadores. La tos no em deixava dormir. Cada dia estava més esgotada i el devessall de notícies que s’escoltaven per tot arreu als canals de televisió em va aclaparar.

Quan vaig saber que la majoria dels meus amics també estaven com jo, em va entrar el pànic. Vaig tindre la certesa que tots ens havíem infectats amb el Covid 19. No arribe a comprendre quan ni on va poder ser.

Marina va arribar a estar ingressada a l'hospital bastant greu. 

Jo vaig passar la malaltia a casa amb grans dificultats, a centenars de quilòmetres de la meua família, sola i espantada.

L'equip mèdic del centre de salut que em va atendre va ser fantàstic, els estic molt agraïda. Em cridaven tots els dies, em donaven pautes a seguir, m’indicaven la medicació que havia de prendre i m'animaven constantment. Sabia que eren ahí a l'altre costat del telèfon per a tot el que necessitara.

Des d'eixe moment no em vaig sentir mai sola. Vaig passar a formar part dels milers de pacients que es comptabilitzaven com infectats en tot el país.

La meua mare em cridava contínuament per videoconferència, però no podia fer res per mi. Només esperar que em recuperara. 

Des de la meua finestra puc escoltar els aplaudiments, les cançons i les paraules d'ànim dels veïns, el soroll de la pluja i el vent entre les rames dels arbres.

Estic millor però encara no tinc forces ni per a alçar el cap.

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...