sábado, 18 de julio de 2020

34 DES DE LA FINESTRA: Miquel



Miquel.

Hui he patrullat pels carrers, com sempre des que va començar tot.

Els meus veïns esperen la novetat del dia perquè cada nit intente fer una cosa diferent que els faça somriure. 
Pense sobretot en els xiquets i xiquetes, en les persones que viuen soles i en els ancians.

El primer dia que se'm va ocórrer fer alguna cosa, va ser tan simple com posar la sirena a tot volum i encendre les llums blaves del cotxe patrulla mentre passava pels carrers plens de gent aplaudint i saludant des de la porta de sa casa o dels balcons.

Als xiquets els va encantar i als majors també.

Un altre dia, amb un megàfon, vaig posar la cançó “Resistiré” que tot el poble canta i reconeix com l'himne d'aquest confinament.

El dia que la tia Lola va complir 85 anys, li portarem un pastís. Li l'entregarem pel balcó i li cantarem “aniversari feliç” tots els veïns. Lola no s’ho esperava. Es va emocionar. Nosaltres també.

Hi ha una cançó infantil que als meus fills els encanta. Vaig posar la banda sonora en l'altaveu i convidava als xiquets perquè la cantaren i ballaren amb mi. Vaig haver de repetir això en molts encreuament de carrers. En acabar estava esgotat però feliç. La xicalla i la gent del poble també.

Note el bon rotllo i l'afecte dels meus conveïns. Com a policia municipal ajudem en tot el que podem.

Només vaig haver d'amonestar i fer entrar en raó, al principi d'aquesta situació d'alarma, a una persona que es negava a complir les normes. Al·legava que com ell tenia 83 anys la bestiola ja no li podia fer res. Ací al poble el coneixem tots i sabem que és una mica cabut. Em va costar fer-li entendre que era just tot el contrari i que ens posava en perill a tots.

Des de la meua finestra, quan acabe el treball, mire la façana de davant. És la casa d'una família d'antics comerciants locals. Té dues plantes, en cadascuna d'elles tres balcons amb adorns i remats blancs, garlandes de fulles i flors, tota ella és d'estil modernista. Aquestes cases són el record d'una altra època.

Ara estem en un moment difícil, però estic segur que resistirem i guanyarem.

Pensaré en el que faré demà quan patrulle. Pot ser alguna cosa amb globus de colors.

Se m'ocorre que podria …

No hay comentarios:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...